Дата: 19 Авг 2022
Обществените санитани помещения са места, които значително влияят върху имиджа на цялата сграда, независимо дали е хотел, ресторант, офис или летище. Тоалетните, дори и обществените, са интимни места, което кара потребителя подсъзнателно да им придава голямо значение. Чистотата, комфортът и естетиката са важни за спокойствирто на потребителя. На пазара днес пазара днес има решения, включително и в сегмента за професионална хигиена, с подходящи съвременни дизайни, които отговарят на всички горепосочени изисквания.
Пионер в областта на иновациите
Историята на марката Tork, днес световен лидер в професионалната хигиена в света, изобилства от моменти, които смело могат да се считат за пробив за цялата индустрия.
От представянето на първата почистваща кърпа за еднократна употреба, която да замени почистващите парцали през 1968 г. и четири години по-късно първия диспенсър за дозиране, до решения под формата на Tork Vision Cleaning (преди известен като Tork EasyCube®) и първата система за кърпи за ръце в непрекъснат режим на подаване Tork PeakServe®.
Tork има повече от 200 издадени или чакащи патента, което само по себе си демонстрира иновациите на марката.
Революционен дизайн
Шведската марка може да се похвали с пионерски решения в областта не само на технологиите, но и на дизайна. През 80-те години на миналия век на пазара е представена Box 80 - първата в света линия цветни дозатори за сапун, изработени от полупрозрачен материал.
През 1993 г. е пусната многоцветна линия от метални дозатори, а през 2005 г. на пазара дебютират дозатори от алуминий, комбинирани с пластмаса.
Продуктовата гама на Tork включва и луксозната линия Tork Image Design™, при която корпусът е изработен от неръждаема стомана с покритие против пръстови отпечатъци. Продуктите от тази линия са изработени с внимание към детайла, с гладка повърхност и нежни линии.
Когато говорим за дизайн на Tork, продуктите на Tork Elevation си заслужават да обърнат специално внимание. Зад дизайна на линията стои опитния индустриален дизайнер Томас Майерхофер, който е сътрудничил с марки като Porsche, Apple, Coca-Cola и Nike.
Дизайните му са награждавани в международен план за дизайн и са излагани в музеи по света, включително Националния музей на дизайна Cooper-Hewitt в Ню Йорк, SF MOMA и Музея на дизайна в Лондон. Дизайнът на линията Tork Elevation е с международно признание, като притежава престижните награди: iF Design Award и Red Dot Design Award.
Скандинавски дизайн за целия свят
Продуктите от линията Tork Elevation се характеризират с неутрален дизайн, характеризиращ се с простота, типична за дизайн от Скандинавия - родината на марката Tork и самия Майерхофер. Тази простота и неутралност ги прави универсално решение за интериори от различни стилове, което е водещият принцип на автора на проекта.
„ Някои може да кажат, че диспенсерът за хартия за обществени тоалетни не е най-сексапилната работа за дизайнер. Но колко често от вас се иска да проектирате функционално съоръжение, което ще се използва от стотици милиони хора всеки ден, в различни култури и конвенции? Система, която трябва да пасне на места като Операта в Сидни, Емпайър Стейт Билдинг, летището в Сеул, швейцарска вила, храм в Индия или къщата на майка ми в Швеция?“ - описва предизвикателството, пред което е изправен Томас Майерхофер.
„Следователно целта беше недоминиращ продукт с универсален външен вид, устойчив на повреди, както и лесен за отваряне, затваряне и повторно пълнене, както и за поддържане чист.“
„Трябва да започнете от нулата, с функционален дизайн. Това е лекота на употреба, издръжливост и комфорт“ - обяснява дизайнерът. – „Тези диспенсери са предназначени да работят в обществена среда, през която всеки ден преминават стотици, понякога хиляди хора - напомня той. На базата на неговия дизайн е създадена гама от дизайнерски продукти, които съчетават както функционалност, така и естетика.“
Майерхофер черпи вдъхновение от природата, имитирайки нейните органични форми, които в своята непретенциозност хармонират с концепцията за прост и неутрален продукт. Те са деликатни, но затворени, наподобяващи капсула, описва дизайнерът.
Важен елемент от дизайна на диспенсърите е интуитивността на употреба, поради което Майерхофер полага всички усилия, за да гарантира, че формата на продуктите ясно подсказва начина, по който се използват и за какво служат.
Продуктите на Tork със сигурност са достъпни за много хора, както се вижда от цифрите. Всяка година около 6,5 милиона дозатори от тази марка се инсталират по целия свят.
Остави мнение/коментар
Все още няма коментари